CHAOSGROUP V-RAY public Event in London on May 13th

 

 

 

 

 

Alcune caratteristiche di PDPlayer:

- Supporta Alpha channel, color correction, separate passes compositing, frame reduction + scaling

- é accelerato dalla CPU non dalla GPU

- Esporta una porzione di video segnata da un safe frame impostabile a piacimento

- Esporta anche gli script verso programmi come After Effects e Nuke

- E' capace di gestire rendering in formato stereoscopico impostando una sequenza per ogni occhio

- Si può impostare uno script che interviene una volta finito il rendering, composita i fotogrammi, li pubblica su un sito web e manda una mail con

il link dove è possibile visualizzare il filmato, tutto in automatico.

- Disponibile in 32 bit e 64 bit

Some PDPlayer software functions:

- Supports Alpha channel, color correction, frame reduction + scaling

- Accelerated by CPU not GPU

- Pdplayer uses unique method of handling the sequences which allows you to work with multiple sequences in real time in infinite workspace.

- Pdplayer can export directly to BlackMagic Decklink and bluefish444 hardware

- Pdplayer comes with the built in http server and you can use that feature to work with people from all over the world over the web.

- Export in After effects and Nuke extensions

- Supports stereoscopic renders with separate sequences for each eye

- Is very simple with the help file and by using the pdplayer command file write a script that, when render ends, automatically composite the

video sequences and than send it to a web site.

- Available 32 bit and 64 bit version

 

 

 

In questo video è possibile vedere lo skin material di V-Ray SP3

Altre caratteristiche della nuova versione:

- Environment Fog with GI calculation

- In vray SP3 i materiali di mental ray vengono automaticamente convertiti in vray material in modo tale che diventa possibile renderizzare anche le scene di mental ray con v-ray

- Per ridurre il fenomeno del flickering è possibile salvare l'irradiance map in maniera incrementale e dividere il calcolo tra i computer della render farm

- Adesso con l'SP3 è possibile convertire al volo, con un pulsante il proxy in mesh editabile

In this video we can see the v-ray SP3 skin material

Other function of V-Ray SP3:

- Environment fog with GI calculation

- Is possible to render mental ray scenes with mental ray materials through v-ray with the same result.

- For reducing flickering now is possible to use incremental save of irradiance map, and calculate it in render farm with distribution between computers

- Now with SP3 is possible to convert proxy in editable mesh with one button

 

 

 

 

Introduzione a V-Ray RT

che sarà disponibile a Giugno

 

Introduction to V-Ray RT that will come released on June

 

 

 

 

In questo video possiamo vedere le potenzialità di questa release di V-ray RT.

Altre info:

- Accelerato dalla CPU non dalla GPU

- Il rendering RT non si ferma, una volta lanciato continua a calcolare la scena e in ogni momento è possibile salvare un frame

- La scena in oggetto ha circa 1 milione di poligoni

- E' basato sulla tecnologia di raytracing progressivo

- Per il momento non supporta i render elements

- Supporta la distribuzione del rendering fino a 4 computer

 

 

 

In this video we can see the potentiality of this release of V-Ray RT

Other info:

- RT is accelerated by CPU not GPU

- The RT rendering don't stop but continue improving render quality. Is possible to save render image in every moment.

- The scene has 1 million of polygons

- RT is based on progressive raytracing technology

- Render elements not supported right now

- Up to 4 computer in distributed rendering

 

 

Piermario Pietrantoni

piermario@3dlabs.it

SPECIAL THANKS TO:

RUSKO RUSKOV - V-RAY & PDPLAYER EVANGELIST

MARIA PADALSKI - V-RAY MARKETING CHAOS SOFTWARE

FERNANDO GARCES - GRAPHIC DESIGNER, MOUNTFORD PIGOTT

 

PHOTOGALLERY

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20